info@irantsn.com English | فارسی

صادرات یک‌هزار و ۴۵۰ مترمربع فرش دستباف از استان مرکزی

سه شنبه 14 فروردین 1403 / 80

صادرات یک‌هزار و ۴۵۰ مترمربع فرش دستباف از استان مرکزی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: چهار هزار و ۸۵۰ کیلوگرم فرش دستباف تجاری سال گذشته به متراژ یک‌هزار و ۴۵۰ مترمربع به ارزش ۲۷۰ هزار دلار از این استان به کشورهای انگلیس، چین، هلند، کویت، آمریکا، اروپا و ژاپن صادر شد.

«علی جودکی»  در خصوص وضعیت فرش دستباف استان مرکزی بیان کرد: انوع فرش‌های ابریشم، کرک و ابریشم، فرش تجاری ۲۵ تا ۴۰ رج، درشت باف، گبه، تابلو فرش، پشم و ابریشم سال گذشته در استان مرکزی تولید شد و در مجموع ۲۳ هزار و ۱۰۷ مترمربع فرش بافته شد.

وی در رابطه با آمار صادرات و واردات بخش صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز تصریح کرد: یک‌هزار و ۷۱۴ هزار تن کالا به ارزش یک هزار و ۵۶ میلیون دلار سال گذشته از این استان صادرات انجام شد.

جودکی ادامه داد: ۲۹۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۴۳ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال نیز واردات به استان مرکزی انجام شد که اغلب مربوط به کلاهای اساسی و مواد اولیه بود.

وی در خصوص وضعیت واحدهای صنفی استان در پایان سال ۱۴۰۲ نیز گفت: تعداد ۱۴ هزار و ۲۱۱ واحد صنفی در استان پروانه کسب دارند و ۳۵ هزار و ۵۲۷ نفر هم در این بخش شاغل هستند.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک است.


  • #-صادرات-فرش-دستباف-ایران-اکسپو


استفاده از مطالب این وبسایت برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت توسعه صنعت نمایشگاه و رویداد می‌باشد.

Copyright © IranTSN