info@irantsn.com English | فارسی
سخنگوی وزارت خارجه در ستادبرگزاری ایران اکسپو2024:

جایگاه ایران در اقتصاد و تجارت ،جایگاهی متمایز و شناخته شده است

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 / 104

جایگاه ایران در اقتصاد و تجارت ،جایگاهی متمایز و شناخته شده است

سخنگوی وزارت خارجه ضمن بازدید ازستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با مجید تکبیری و احمد ایمانی _ رییس و دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه_ گفت و گو کرد.د.

ناصر کنعانی گفت:  این میزان از مشارکت و اقبال در این نمایشگاه هم در حوزه خارجی و هم در حوزه داخلی نشان دهنده این است که جایگاه کشور ایران در اقتصاد و تجارت، جایگاهی متمایز و شناخته شده است.

کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایران اکسپو در خصوص برگزاری این رویداد در راستای تحقق شعار سال گفت: طبیعتاً مقام معظم رهبری هر سال در نامگذاری سال جدید با نگاه و اهمیت موضوع اقتصاد و  نقش اقتصاد در ارتقای قدرت ملی، شعار سال را با رویکرد اقتصادی تعیین کرده است.

وی ادامه داد: این یک نامگذاری هدفمند و به عبارتی تعریف خط مشی برای دولت، بخش خصوصی و شرکت‌های تولید کننده است که در سایه افزایش تولید با استفاده از ظرفیت‌های ملی و بخش خصوصی و همچنین مردم بتوانیم رکن قدرت ملی را در حوزه اقتصاد ارتقا بدهیم و علاوه بر آن، معیشت مردم را رونق بخشیده و جایگاه اقتصاد و تجارت را در روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران جهش بخشیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه در این مقطع با شعار سال حضرت آقا و با رویکرد اقتصادی دولت و سیاست و افزایش مراودات تجاری و اقتصادی که دولت به عنوان رویکرد اساسی به آن توجه کرده، همچنین در شرایط منطقه‌ای ( بی ثباتی و بی امنیتی ناشی از تهدید رژیم صهیونیستی ) نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران هم در حوزه سیاسی ، امنیتی و صلح سازی در منطقه در خط مقدم قرار دارد و هم درحوزه اقتصاد   و تجارت،  کشوری پویا  و  توانمند با ظرفیت‌های عظیم ملی و شرکت‌های بومیِ قابل رقابت در بازارهای جهانی است.

وی گفت: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری مشترک وزارت خارجه ، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از 7 ماه پیش کلید خورد. نمایشگاهی با شکوه با ویژگی‌های خاص و دارای جذابیت‌های فراوان برای علاقه مندان حوزه اقتصادی با حضور رئیس جمهور محترم آغاز به کار کرد.


کنعانی افزود: در طول سه روز گذشته بر اساس اخبار، ما شاهد برگزاری نشست‌های دوجانبه خوب بین تجار شرکت کننده با تولیدکنندگان ایرانی بودیم و انتظار داریم میزان قراردادهایی که بسته خواهد شد بیش از حجم قراردادی است که در نمایشگاه گذشته منعقد شده بود.

دیدارهای دوجانبه‌ای هم در سطوح مختلف بین مقامات برگزار شده است. پیشنهاد می‌کنم به ملت عزیز ایران حتما این فرصت را مغتنم بشمارند و از این نمایشگاه بین‌المللی بازدید کنند.

وی  با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه ایران اکسپو، گفت: شاهد برگزاری نشست‌های دوجانبه بسیار خوب میان تجار شرکت‌کننده و تولیدکنندگان ایرانی بوده‌ایم؛ این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت دایر خواهد بود. این نمایشگاه می‌تواند در میزان همکاری‌های ایران با کشورهای مختلف، جهش جدید ایجاد کند؛ ابعاد تجاری و اقتصادی این نمایشگاه، در کنار ابعاد سیاسی آن حایز اهمیت است.


کنعانی بیان کرد: اهمیت اقتصادی این نمایشگاه در کنار اهمیت سیاسی آن هم بسیار بالا است. این یک مثال خوب برای هم افزایی دستگاه‌های ذیربط دولتی است. همانطور که در حوزه منطقه شاهد موفقیت چشمگیر در سایه هم افزایی دیپلماسی و میدان بودیم، برگزاری این نمایشگاه یک نتیجه مطلوب از همکاری و هم افزایی مکمل میان دستگاه‌های اجرایی است.
 


  • #-اکسپو-اقتصادی-ایران-اکسپو-صادرات-اکسپو2024-سخنگو-امورخارجه


استفاده از مطالب این وبسایت برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت توسعه صنعت نمایشگاه و رویداد می‌باشد.

Copyright © IranTSN